1e therapiedag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu 1e therapiedag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu

1e therapiedag

Door: anouktacke2012

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Vannacht waren de kinderen allebei om 4 uur klaar wakker. Gelukkig vielen ze later wel weer even in slaap maar je merkt dat ze overdag toch best wel moe zijn daardoor. Dat tijdverschil hakt er toch wel behoorlijk in.
Maar gelukkig hebben we 'middags therapie dus kunnen we het 's ochtends rustig aan doen.

Vandaag moesten we om half 1 bij het CDTC zijn voor de eerste therapie sessie. We hadden eerst een kennismakingsgesprek met de therapeuten Anja en Heike. Ze hadden al wel het een en ander gehoord en gelezen over Anouk. We gaan vooral werken aan concentratie en zelfstandigheid want dat zijn natuurlijk erg belangrijke dingen voor school. Ze nemen daar een stukje rekenen in mee omdat Anouk daar veel moeite mee heeft. Verder willen wij graag dat Anouk zich beter aan regels gaat houden. Door de eerdere therapie is Anouk al wel veel beter stuurbaar maar ze moet ook weten dat er soms niet te "onderhandelen" valt en dat ze zich gewoon aan bepaalde regels moet houden. Anouk trekt nl. nogal graag haar eigen plan en dat is best vermoeiend en lastig, ook voor de leerkracht(en) en begeleider(s).

Na het kennismakingsgesprek is Anouk met Anja en Heike aan het werk gegaan. De interim/stagiaire die erbij is heet Joanne. Ze zijn o.a. aan het bowlen geweest. Hoeveel kegels waren er ? hoeveel zijn er omgevallen ? hoeveel staan er dus nog ? Dat ging best goed. Na het werken gingen ze naar het dock en toen liep het even anders dan verwacht...
Dolfijn DeeDee waar Anouk mee zou zwemmen was veel te druk met haar dochter Li-Na en had helemaal geen zin om met Anouk bezig te zijn. Die 2 waren veel te druk met elkaar en dus geen tijd voor Anouk. Toen hebben ze eerst maar een dock sessie gedaan maar toen na 20 minuten DeeDee nog niet kwam werd de sessie stop gezet.. 's middags om 4 uur werd een nieuwe poging gedaan en gelukkig ging het toen wel goed. Maar dat was wel een hele lange middag bij het CDTC dus. Maar daardoor wel de tijd gehad om even de roggen te voeren. En om Anouk's grote viend "gekke meneer" op te zoeken. Hij herkende Anouk nog en ging graag even met haar op de foto. Toch even erachter zien te komen wat zijn echte naam is.. ha ha..

Daarna zijn we gaan douchen en gaan eten. Dat is vaak een "breekpunt" bij de kids, vooral bij Nick. Die kan tijdens het eten zijn ogen haast niet meer open houden. Na het eten is het dus ook pyjama aan, tanden poetsen en naar bed ! En dan is het tijd voor mij om de weblog bij te werken.

Ook wij zijn nog best moe door de onrustige nachten. Na het bijwerken van de weblog gaan wij vaak ook bijna meteen slapen. En dan maar hopen dat de kids die nacht wel lekker doorslapen..

Welterusten allemaal !!

ps: Marjolein; GeeGee is naar de Academy gegaan omdat Papito bijna geslachtsrijp is en omdat ze willen voorkomen dat hij "bovenop zijn moeder springt" zullen we maar zeggen.. ha ha.. Wel erg jammer natuurlijk !!

Lieve Maud, hoe was het op het feestje van Pien ? Ik hoop dat je het leuk gehad hebt.. Hier is het zeker leuk, veel zon, water en stand. Dikke knuffel van Anouk.

• 19 Juni 2012 - 04:32

Marjolein:

Dat eigenwijze gedrag van de dolfijnen is wel grappig, past precies bij onze kids, maar uiteraard niet de bedoeling. Hopelijk gaat t de 2e dag beter.

Succes ermee!!

• 19 Juni 2012 - 06:30

Opa En Oma:

Goede morgen schatjes.

We hebben een nieuwe hobby, jullie site lezen voor de krant.
    Het is leuk jullie verhalen te lezen en de foto's te zien, van die rare vissen is best gaaf zeg.
    Die met de sprong is prime getimed.
    Het weertje voor vandaag ziet er weer goed uit voor jullie, hier is het nu ook droog maar nog wel wat fris door de wind.
    Veel succes voor de tweede therapie dag.
    Groetjes en een dikke kus voor mijn schatjes.
    Opa en Oma

• 19 Juni 2012 - 07:09

Groep 3b Bs Besoyen:

Hallo Anouk,
    Jouw stoel in onze klas is leeg!
    Daarom sturen wij jou een berichtje.
    We hebben zojuist samen de foto's gezien. We vinden het heel erg leuk met die dolfijnen. Gaat het goed Anouk? (Mees) Hoe gaat het met Deedee? (Sjoerd) Heb je het naar je zin? (Loes) Wat vindt jij het aller leukste daar? (Noah) Is het leuk in Curacao? (Betül) Zijn de dolfijnen lief? (Daan) Vind jij het fijn samen met de dolfijnen? (Cas) Heb jij al op een dolfijn gezeten? (Thom) Wij wensen jou een dol fijn vakantie toe!
    Wij gaan nu maar....lezen!!!! Dag Anouk, een knuffel van ons allemaal! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 Juni 2012 - 09:41

Anja Van Der Putten:

Hallo,

nou jullie maken wel e.e.a. mee zo maar hoop dat de vermoeidheid gauw weg is.

Jammer dat Dee Dee even geen zin had maar ja zijn ook dieren dus die willen ook wel eens spelen.

Kijk ook alweer uit naar je weblog voor morgen.

Hier is het qua weer wat minder maar af en toe de zon is ook wel lekker.

Geniet ze

groetjes anja

• 19 Juni 2012 - 12:57

Hans Kuijpers:

Hoi familie Tacke,
    de verslagen bij gelezen en zoals het er nu naar uitziet is alles weer beetje normaal na de koorts van Anouk. Ik begreep van Jan dat het "kamerprobleem" opgelost wordt en dat jullie deze week nog naar jullie voorkeur kunnen gaan. Dat dolfijnen op mensen lijken wisten we eigenlijk al en dan is het maar goed dat Gee Gee even elders geplaatst is.
    Geniet met volle teugen van de therapie en als jullie terug zijn gewoon meer met Anouk naar bowlen (en tellen).
    Hans, Hannie, Danique en Sven Kuijpers

• 19 Juni 2012 - 15:18

Daan:

hallo groetjes van Daan het zijn leuke foto,s houdoexxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 Juni 2012 - 15:35

Maud:

Hoi Anouk jij mag leker zwemen
    En wij moeten op school leeren
    Het is stil aan het groepje zonder jou.
    Slaap leker groetjes maud

• 19 Juni 2012 - 16:30

Jan En Ans:

Hoi 4,

Gelukkig is het toch nog gelukt om de therapie voort te zetten .. Al is het met een hindernis.
    Hopelijk gaat de rest iets soepeler.
    In ieder geval veel succes en veel plezier natuurlijk !

Groetjes uit Tilburg

• 19 Juni 2012 - 18:50

Wendy:

hoihoi!!

leuk om jullie verhalen weer te volgen! Hopelijk komen ze snel in het ritme daar en zal de nachtrust dan beter worden!
    Veel plezier!!

xx Wendy

• 19 Juni 2012 - 20:05

Sjoerd:

Hoi Anouk...Ik vind je foto's heel leuk en ben eigenlijk wel een beetje heel erg jaloers op jou. Is DeeDee net zo lief als GeeGee...

groetjes Sjoerd

• 20 Juni 2012 - 16:26

Joris:

hoi anouk,
    Wat is het lekker warm bij jullie en bij ons wat minder. Leuk die dolfijnen. Op de foto zag ik een hele hoge sprong van een dolfijn. Was jij niet bang? Hoe heet die dolfijn?
    Zijn de sommen die je krijgt moeilijker dan op school?
    Groetjes ook aan Nick.
    Joris