8e therapiedag en dolfijntrainersdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu 8e therapiedag en dolfijntrainersdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu

8e therapiedag en dolfijntrainersdag

Door: anouktacke2012

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Leuk om te lezen dat er steeds weer "nieuwe" mensen zijn die ons volgen ! We vinden het super leuk om jullie reacties te lezen ! We blijven dus ook trouw elke avond een nieuw verslag schrijven ! Mits internet het hier toelaat want dat is erg instabiel..

Vandaag best een drukke dag gehad. Vanmorgen om 8.10 uur ben ik samen met Nick naar het CDTC gelopen waar hij "dolfijntrainersdag" had. Een dolfijntrainster (Romy) kwam alles vertellen over dolfijnen. Ze mochten ook in de viskeuken kijken en zelfs helpen de vis voor de dolfijnen klaar te maken.

Nadat ik Nick weggebracht had ben ik weer terug naar Kontiki gelopen. Anouk was inmiddels ook klaar en toen zijn we met z'n 3en weer terug gelopen naar het sea-aquarium. We hadden Anouk beloofd om nog een keertje naar de zeeleeuwenshow te gaan ! En deze keer heeft ze zelfs een kus gekregen van de zeeleeuw !!

Daarna zijn we samen naar de dolfijnenshow gaan kijken. GeeGee deed ook mee en Anouk en ik vonden dat ze het erg goed deed. Na de show ging Anouk samen met Ben de roggen aaien en 5 minuten later stond ze heel verdrietig te huilen bij de pool van GeeGee.. Ik begreep niet waarom en vroeg dat aan haar. "Ik wil graag met GeeGee zwemmen..." zei ze. Zo zielig ! Je zou denken, een dolfijn is een dolfijn, maar dat is dus toch echt niet zo. Blijkbaar zit dat toch wel heel diep bij de kinderen, in ieder geval bij Anouk dan..

Gelukkig ging de therapie daarna met DeeDee wel goed hoor.. Maar ze mist GeeGee ! En ze is niet de enige.. Rudolf, Esther en Tamara (allemaal dolfijntrainers) missen haar ook ! Zoals elke kind zijn eigen karakter heeft, heeft elke dolfijn dat ook, echt heel erg bijzonder..

Tijdens de therapie was er geen kidsclub vandaag, maar Nick is samen met Alexandra (meisje wat normaal bij hem in de kidsclub zit) lekker in sea-aquarium rond gaan kijken. Ze hebben zich goed vermaakt samen.

Na de therapie zijn we naar het stand gegaan. We hadden daar afgesproken met een ander therapiegezin (die ik al wel kende via een mailgroep voor ouders met een kind met down en via facebook)
Hun zoon met ds is ook 8 jaar en ze hebben nog een jonger zoontje van 4 jaar. Ze hebben super leuk gespeeld samen ! En wij konden gezellig bijkletsen..

Daarna weer heerlijk in bad geweest en gegeten bij Cabana !

Grote opa en oma; Anouk was een "moeilijk boek" van Nick aan het lezen, en dat ging heel goed ! En de pelikaan probeerde Nick wel te bijten maar gelukkig lukte dat niet. Vandaag wilde hij hem overigens niet meer aaien ! ha ha..

Kleine opa en oma; fijn dat jullie weer thuis zijn en ons weer volgen !! En dat jullie met jullie vakantie ook goed weer gehad hebben !!

Mie; sterkte vrijdag !! Gewoon een grote zonnebril opzetten en vooral niet afdoen !! xxx Nic

Lars; ik vond het niet eng om met de dolfijn te zwemmen, ik vond het super cool ! Groetjes Nick

Tijmen; Chabelita heeft al kussen van mij, Nick en mijn mama gehad.. Ik zal haar morgen wel even zeggen dat je haar mist.. Dikke kus van Anouk

• 28 Juni 2012 - 05:07

Marion:

Ik blijf het volgen!!!
    Blijf genieten!!
    XXXX

• 28 Juni 2012 - 05:44

Opa En Oma:

Goede morgen deze morgen,
    Het zijn weer leuke foto's vandaag.
    Heel stoer Anouk met die grote zeeleeuw zeg,dat is best eng.
    He Nick, een leuk vriendinetje heb je daar, je komt toch nog wel mee terug he want wij missen jullie ook heel erg hoor.
    We zijn gister avond naar het afscheid van Henrie geweest bij de brandweer het was erg gezellig en het was nog best laat geworden.
    De temperatuur hier is al best goed het is al 19 graden maar nog wel bewolkt,
    misschien wordt het toch nog wat.
    Nou de groetjes en tot morgen
    en een dikke kus voor de kidsXXXXXXXX

• 28 Juni 2012 - 07:57

Anja Van Der Putten:

Hoi,

Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten.

Geweldig he wat een dolfijn met je kind doet, dat is gewoon niet uit te leggen.

Blijf jullie volgen is hartstikke leuk om zo te lezen

groetjes anja

ik niet hoor
    heb je het leuk?
    kun je het al goed.
    nog een fijne vakantie!!
    xxx Marye veel plezier!!!!

• 28 Juni 2012 - 13:32

Marloes Aarnoudse:

Hoi Anouk (en fam),
    Wat leuk om al jullie verhalen en avonturen te lezen! Jullie hebben het prima naar jullie zin zo te lezen. Ik hoor je verhalen graag als de vakantie weer voorbij is en je weer gezellig naar de logopedie komt! Ik ben wel jaloers op jou hoor Anouk. Ik wil ook wel met dolfijnen zwemmen.
    Veel plezier nog daar! Geniet lekker van het mooie weer en de welverdiende vakantie.

Groetjes
    Marloes

• 28 Juni 2012 - 18:59

Marjolein:

Hoi 4-tjes,

We volgen jullie ieder dag. Als de wekker gaat, doe ik samen met de kids jullie verslag lezen.

Anouk vond jij ook dat de zeeleeuw stonk? Dennis draaide te vroeg zijn hoofd om, waardoor Carol recht op zijn mond kuste. Hihi

Nicolle, wat betreft een dolfijn is een dolfijn, nou, bij onze Lotte dus ook niet. Vorig jaar was ook Lotte erg verdrietig dat ze niet met GeeGee mocht zwemmen. We hebben het haar zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen, en ze leek het te begrijpen. Nu heeft ze Mateo helemaal in haar hard gesloten, en nog steeds doet ze dingen, speciaal voor Mateo. Dit is voor ons op dit moment ook een reden om nog niet terug te gaan naar Curacao, omdat wij het Lotte niet duidelijk kunnen maken, dat ze Mateo echt nooit meer zal zien.

Geniet morgen van de laatste therapiedag, en daarna nog van jullie vakantie.

Liefs en xxx's Marjolein

• 29 Juni 2012 - 21:16

Leontien Broeders:

Hallo Nicole, Benjamin, Anouk en Nick.
    Ik heb net weer zulke leuke foto's en video's gezien. Sinds vanmiddag hebben we weer internet. Gewoon heerlijk om te zien en te horen hoe geweldige tijd jullie daar meemaken.
    En dan nu nog 2 weken vakantie.
    Geniet er van . Groetjes en veel plezier, Leontien Broeders.

Anouk

Hallo allemaal, ik ben Anouk en dit is mijn broertje Nick. Ik ben 8 jaar en heb het syndroom van Down. Daarom vertrek ik, samen met Nick en mijn papa en mama, 16 juni naar Curacao waar ik dolfijntherapie ga volgen bij het CDTC. Dit is mogelijk gemaakt door stichting Tess ! Wij willen alle wachtlijst ouders en vrijwilligers bedanken voor hun inzet ! Vanaf 18 juni begint de therapie. Wij hebben er allemaal reuze veel zin in ! Wij vinden het leuk als jullie ons volgen, en helemaal als jullie ook nog een berichtje achter laten ! Groetjes, ook namens Nick en papa en mama, Anouk.

Actief sinds 07 Juni 2012