2e therpiedag, 1e kidsclubdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu 2e therpiedag, 1e kidsclubdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu

2e therpiedag, 1e kidsclubdag

Door: anouktacke2012

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties !!

Vannacht hebben de kids allebei goed doorgeslapen. Om 5.45 uur waren ze wakker ! Toen hebben ze nog lekker even met de ds zitten spelen dus konden wij nog lekker even blijven liggen.

Vanmorgen hebben we lekker in de zwemvijver gezwommen. Daarna naar Cabana Beach om te lunchen en op weg naar het CDTC.

Anouk heeft binnen met Anja een concentratie spelletje gedaan. Dan ging erg goed volgens Anja. Ook zijn ze weer met rekenen bezig geweest. Daarna naar het dock maar.... DeeDee had vandaag weer geen zin !! Tja.. het zijn nou eenmaal dieren en die zijn soms net zo eigenwijs als mensen.. ha ha.. Dus mocht Anouk met Chabelita gaan zwemmen vandaag. Al snel noemde ze hem Chabi. Chabelita is een jonge dolfijn en is zeer speels en maakt leuke geluidjes, erg leuk ! GeeGee hebben we nog zien zwemmen in de pool ernaast, toch missen we haar wel een beetje.

Op het dock is Anouk bezig geweest met een memorie spelletje met woorden en plaatjes. Dat ging ook erg goed.
De dolfijntrainer tijdens de sessie is Rudolf. Die had Anouk vorig jaar ook en dat klikt ook super !!

Met Anja klikt het ook zeker hoor.. En met Joanne en Heike ook. Wat dat betreft is Anouk wel een allenmans vriendje.. als het aan haar had gelegen hadden we een heel KLM toestel af moeten huren om iedereen mee te nemen !! ha ha..

Nick was voor de eerste keer met de kids club mee geweest. Hij was samen met nog 1 meisje van 8 en 2 begeleidsters.. 3 meiden dus !! Hij had het goed naar zijn zin gehad. Ze hadden getekend en daarna zijn ze gaan snorkelen. Om 3 uur waren ze weer terug van het snorkelen en Anouk was toen klaar met de therapie.
We zijn toen bij het CDTC gebleven omdat er om 16.30 uur een happy hour was bij hotel dolphin suites met alle therapiegezinnen. Alle therapeuten en dolfijntrainers stellen zich dan voor en onder het genot van een hapje en een drankje kunnen we kennis maken met de andere gezinnen die therapie hebben. Het was erg gezellig dus bleven we vrij lang "hangen".

Daarna snel douchen en lekker gaan eten. Anouk was vorig jaar al goede vrienden geworden met de kok van Cabana. Hij maakte elke avond een pannenkoek voor Anouk (deze staan eigenlijk alleen op de luchkaart..) Hij herkende Anouk en vroeg of hij nu ook weer lekkere pannenkoeken voor Anouk moest maken waarop hij natuurlijk een grote JA ! kreeg... Dus Anouk eet (bijna) elke avond een heerlijke dikke pannenkoek !! En de kok noemt haar mevrouwtje pannenkoek.. hi hi..

Dat was het weer voor vandaag. Morgen de 3e therapiedag en Nick mag morgen mee op het dock om te kijken. Morgenmiddag om 15.45 uur hebben we de familyswim, dan mogen Nick, Ben en ik met Chabelita zwemmen. Ben en ik hebben al afgesproken dat Nick lekker lang alleen met Chabi mag zwemmen en dat wij de laatste 10 minuten ofzo er wel bij gaan. Dan heeft Nick lekker de dolfijn voor hem alleen en kunnen wij van dichtbij filmen en foto's maken.

Oh ja, morgen gaan we verhuizen naar 2 andere kamers aan de andere vijver !! Super geregeld door Kontiki, we kregen zelfs nog een flesje wijn voor de overlast !! De andere vijver is overzichtelijker, daar staat niet zo'n grote plantenbak in het midden.. Dat is natuurlijk wel erg mooi maar in ons geval niet zo handig.

Nu ga ik nog even een berichtje schrijven voor groep 3b van BS Besoyen en dan lekker op tijd slapen. Tot morgen maar weer !!

Liefs vanuit het prachtige Curacao !!

• 20 Juni 2012 - 05:55

Opa En Oma:

Hallo Nick ik hoor dat het leuk was bij de kids club.En die Anouk lekker he die pannenkoek. De foto,s zijn weer geweldig.Hier gaat alles zijn gangetje.geen nieuws.Genieten jullie maar lekker.Hele dikke kus en knuffels.Tot morgenxxxxxxxxxxxx

• 20 Juni 2012 - 07:05

Lisette:

Wat is Anouk weer lekker aan het stralen. Fijn om te horen en te zien.. En volgens mij komt dat helemaal goed met Nick, die vermaakt zich wel.
    Spannend, vandaag ook bij de dolfijnen! Veel plezier!! X Lisette

• 20 Juni 2012 - 07:51

Fam. Nagtzaam:

Leuk om te lezen dat Anouk het zo goed doet en Nick zich ook erg goed vermaakt. Jammer dat DeeDee niet goed mee wil werken, maar Chabelita is ook een super dolfijn. Kelly moest vorig jaar steeds hard lachen als hij mooie geluidjes maakte.
    Geniet ervan.
    Groetjes, Gerard, Anita, Kelly, Sandy en Wesley

• 20 Juni 2012 - 08:50

Bibi:

Die deedee is eigenlijk net zo eigenwijs als anouk dus hahaha goed je best doen anouk! geniet ervan enne niet te bruin jullie he anders steken jullie zo af bij ons straks!!
    dikke xxx en een boks voor nick van twan

• 20 Juni 2012 - 12:34

Collinda:

Hoi Familie,

Gave foto's, super reisverslag.
    Ik hoop dat alles verder goed gaat.
    Gaat het goed met jou Nicolle?
    Veel plezier Nick met je Kidsclub, dit is natuurlijk wel heel gaaf.
    Terwijl je vriendjes nog zitten te leren.
    Veel succes, ik lees deze weken wel verder hoe alles gaat.
    Veel plezier nog en we missen jullie wel bij het overblijven.
    groetjes collinda

• 20 Juni 2012 - 14:15

Marion Hurkmans:

Ik volg het op de voet!! veel succes!! Genieten daar!!
    X Marion

• 20 Juni 2012 - 20:00

Freeke, Domien,Miria:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. We zien een heel gelukkig meisje zwemmen met Chabita.
    Dat Dee Dee zo eigenwijs is. (Zou Freeke dit gedrag overgebracht hebben?) Gewoon heel hard roepen DEE DEE!!!! en dan 100 keer. Let op, dan gaat ze luisteren. Willen jullie Heike, Anja en Dee Dee een dikke kus geven van Freeke en fam., enJoanne van Annemiek en Brecht. Heel veel plezier morgen met de fam.swim. En genieten!!!! Groetjes, fam. v. Iersel, uit Helvoirt

Anouk

Hallo allemaal, ik ben Anouk en dit is mijn broertje Nick. Ik ben 8 jaar en heb het syndroom van Down. Daarom vertrek ik, samen met Nick en mijn papa en mama, 16 juni naar Curacao waar ik dolfijntherapie ga volgen bij het CDTC. Dit is mogelijk gemaakt door stichting Tess ! Wij willen alle wachtlijst ouders en vrijwilligers bedanken voor hun inzet ! Vanaf 18 juni begint de therapie. Wij hebben er allemaal reuze veel zin in ! Wij vinden het leuk als jullie ons volgen, en helemaal als jullie ook nog een berichtje achter laten ! Groetjes, ook namens Nick en papa en mama, Anouk.

Actief sinds 07 Juni 2012