7e therapiedag en 4e kidsclubdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu 7e therapiedag en 4e kidsclubdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu

7e therapiedag en 4e kidsclubdag

Door: anouktacke2012

Blijf op de hoogte en volg Anouk

27 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen weer heerlijk op ons gemak gedaan en lekker op ons terras wat gegeten en thee gedronken. Na de lunch weer richting het CDTC voor alweer de 7e therapiedag !

Nick ging weer gezellig met de kidsclub mee. Ze hebben eerst samen een fotolijstje gemaakt en zijn daarna lekker naar het strand geweest om te zwemmen en te snorkelen.

Anouk is binnen eerst met Anja bezig geweest met haar mondmotoriek. Anouk mist 6 tanden en daardoor is de spraak voor haar wat moeilijker (hoewel je dat soms niet zou denken !! ha ha..) Buiten zijn ze bezig geweest met begin, eind en wat daar dan tussen komt. Ze moest plaatjes in de goede volgorde leggen. Tijdens de dock sessie werd Papito (jonge therapiedolfijn) flink opstandig en was de andere dolfijnen op aan het jagen. Ze racen dan door de pool heen en alle docks gaan flink op en neer. Ondanks dat ging Anouk goed geconcentreerd met haar werkje verder. Papito werd samen met DeeDee naar een andere pool geleid. Maar daardoor waren er maar 2 dolfijnen over en 3 kinderen.. Dus moesten ze samen delen.. LiNa kwam eerst naar Anouk om lekker met haar even te zwemmen. De sessie ging wel 15 minuten langer door dus dat was wel netjes.

Na de therapie zoals gewoonlijk weer even bij de roggen geweest. En we gingen even bij Herbie kijken. Herbie is een hele grote zeebaars. Hij zwom eerst bij de duikboot en Nick heeft 2 jaar geleden bij hem gesnorkeld. Nu zit hij in een ander deel en straks komt hij weer bij de duikboot te zitten en kun je er weer bij snorkelen maar dat is nu nog niet klaar. Toen ze Herbie en de andere vissen eten gingen geven gingen we even kijken. En er kwam ook een hele brutale pelikaan kijken. Die piktte gauw een visje weg ! En hij ging niet weg hoor.. We konden hem gewoon aaien..

Daarna lekker naar het strand, lekker gezwommen en gesnorkeld. Toch wel super dat ze allebei hun zwemdiploma hebben ! Er zwom een hele grote school vissen in de baai, wel 15.000 vissen bij elkaar ! Mooi !

Morgen heeft Nick dolfijntrainersdag. Een dolfijntrainer gaan dan alles vertellen over dolfijnen. En ze gaan ook kijken waar ze de visjes klaar maken. Aangezien er 's middags maar 2 kindjes zijn is dit alleen 's ochtends dus gaat Nick morgen om 8.30 uur al naar het CDTC.

Tot morgen maar weer !!
Veel liefs van ons 4 !!

Ps; Willemien; dat ijsje houden we tegoed hoor !! ha ha..

• 27 Juni 2012 - 07:22

Gerda:

Hey, wij willen jullie nog hele fijne en leerzame dagen daar wensen. Leuk om alles weer te kunnen lezen over jullie belevenissen. Als jullie weer terug zijn hier in Nederland mogen wij eindelijk op vakantie! Dikke X van Wenzel, Gerda, Beaudine, Marye en Daan

• 27 Juni 2012 - 07:28

Josina,:

Ha Ha een beetje laat jullie zitten er al anderhalve week, geniet er lekker van daar. Wij ook laatste dagen school en dan vakantie, iedereen is erg moe kids willen bed niet meer uit s'morgens. Ik zou zeggen nog heel veel plezier daar groetjes x

• 27 Juni 2012 - 08:08

Opa En Oma:

Hallo daar in de zon.Stuur eens wat naar hier.het is hier maar weer grijs.Nog geen mooi fiets weer hier.En normaal zouden wij af kunnen gaan tellen voor jullie thuiskomst maar jullie blijven nu wel lang weg.Wij missen jullie wel maar genieten jullie nog maar lekker.Van het mooie weer en van elkaar.Anouk was je Dora aan het lezen? En Nick was je niet bang dat die pelikaan zou bijten? Nu nog een grote knuffel en een dikke kus groetjexxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 27 Juni 2012 - 11:00

Tiny Gerrit:

Zo te zien is het wel uit te houden daar lekker veel zon de groetejes aan de kids en geniet er van doei

• 27 Juni 2012 - 17:01

KLEINE OMA:

Hallo allemaal ik heb je verslagen gelezen wat boffen jullie daar met het weer wij hadden met de vakantie ook goed weer 25gr t/m 29 graden maar nu zijn we weer thuis komt het maar tot 21 graden jammer maar ik begin jullie nu toch wel te missen maar ik hoorde op de vidioflimpjes toch een beetje jullie stemmen en dat doet me toch goed geef anouk en nick een knuffel en xxxxx ook voor jullie hoor ik zal nu elke dag weer kijken hoe goed ze het doen groetjes uit tilburg van kleine oma tot weder horen daaaggg

• 27 Juni 2012 - 17:07

KLEINE OPA:

SORRY ik had opa er bij moeten zetten dus bij deze ook van xxxx daaaagg

• 27 Juni 2012 - 19:25

Mie & Sjoerd:

Hoihoi...wat ben ik toch stiekem stinkend jaloers op jullie...maar goed vanaf morgen hopen wij ook op beter weer. Dinsdag musical gezien en een super afscheidsavond gehad...we hebben genoten. Nu vrijdag nog..waar we vorig jaar naar hebben staan kijken; gaan we gewoon zelf meemaken hmmm...zonnebril houden we in de aanslag haha..geniet nog heerlijk van alles...toedeloe

• 27 Juni 2012 - 20:16

Liek:

Hoi allemaal,

Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat! En dat daar de zon wel schijnt.. ;) Hier is het jammer genoeg maar beetje grijs weer..
    Geniet er van en heel veel groetjes uit Tilburg :)
    René, Angelique, Erik en Martijn

Anouk

Hallo allemaal, ik ben Anouk en dit is mijn broertje Nick. Ik ben 8 jaar en heb het syndroom van Down. Daarom vertrek ik, samen met Nick en mijn papa en mama, 16 juni naar Curacao waar ik dolfijntherapie ga volgen bij het CDTC. Dit is mogelijk gemaakt door stichting Tess ! Wij willen alle wachtlijst ouders en vrijwilligers bedanken voor hun inzet ! Vanaf 18 juni begint de therapie. Wij hebben er allemaal reuze veel zin in ! Wij vinden het leuk als jullie ons volgen, en helemaal als jullie ook nog een berichtje achter laten ! Groetjes, ook namens Nick en papa en mama, Anouk.

Actief sinds 07 Juni 2012