8e therapiedag en dolfijntrainersdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu 8e therapiedag en dolfijntrainersdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu

8e therapiedag en dolfijntrainersdag

Door: anouktacke2012

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Leuk om te lezen dat er steeds weer "nieuwe" mensen zijn die ons volgen ! We vinden het super leuk om jullie reacties te lezen ! We blijven dus ook trouw elke avond een nieuw verslag schrijven ! Mits internet het hier toelaat want dat is erg instabiel..

Vandaag best een drukke dag gehad. Vanmorgen om 8.10 uur ben ik samen met Nick naar het CDTC gelopen waar hij "dolfijntrainersdag" had. Een dolfijntrainster (Romy) kwam alles vertellen over dolfijnen. Ze mochten ook in de viskeuken kijken en zelfs helpen de vis voor de dolfijnen klaar te maken.

Nadat ik Nick weggebracht had ben ik weer terug naar Kontiki gelopen. Anouk was inmiddels ook klaar en toen zijn we met z'n 3en weer terug gelopen naar het sea-aquarium. We hadden Anouk beloofd om nog een keertje naar de zeeleeuwenshow te gaan ! En deze keer heeft ze zelfs een kus gekregen van de zeeleeuw !!

Daarna zijn we samen naar de dolfijnenshow gaan kijken. GeeGee deed ook mee en Anouk en ik vonden dat ze het erg goed deed. Na de show ging Anouk samen met Ben de roggen aaien en 5 minuten later stond ze heel verdrietig te huilen bij de pool van GeeGee.. Ik begreep niet waarom en vroeg dat aan haar. "Ik wil graag met GeeGee zwemmen..." zei ze. Zo zielig ! Je zou denken, een dolfijn is een dolfijn, maar dat is dus toch echt niet zo. Blijkbaar zit dat toch wel heel diep bij de kinderen, in ieder geval bij Anouk dan..

Gelukkig ging de therapie daarna met DeeDee wel goed hoor.. Maar ze mist GeeGee ! En ze is niet de enige.. Rudolf, Esther en Tamara (allemaal dolfijntrainers) missen haar ook ! Zoals elke kind zijn eigen karakter heeft, heeft elke dolfijn dat ook, echt heel erg bijzonder..

Na de therapie zijn we naar het stand gegaan. We hadden daar afgesproken met een ander therapiegezin (die ik al wel kende via een mailgroep voor ouders met een kind met down en via facebook)
Hun zoon met ds is ook 8 jaar en ze hebben nog een jonger zoontje van 4 jaar. Ze hebben super leuk gespeeld samen ! En wij konden gezellig bijkletsen..

Daarna weer heerlijk in bad geweest en gegeten bij Cabana !

Grote opa en oma; Anouk was een "moeilijk boek" van Nick aan het lezen, en dat ging heel goed ! En de pelikaan probeerde Nick wel te bijten maar gelukkig lukte dat niet. Vandaag wilde hij hem overigens niet meer aaien ! ha ha..

Kleine opa en oma; fijn dat jullie weer thuis zijn en ons weer volgen !! En dat jullie met jullie vakantie ook goed weer gehad hebben !!

Mie; sterkte vrijdag !! Gewoon een grote zonnebril opzetten en vooral niet afdoen !! xxx Nic

Lars; ik vond het niet eng om met de dolfijn te zwemmen, ik vond het super cool ! Groetjes Nick

Tijmen; Chabelita heeft al kussen van mij, Nick en mijn mama gehad.. Ik zal haar morgen wel even zeggen dat je haar mist.. Dikke kus van Anouk




  • 28 Juni 2012 - 13:39

    Kleine OPA En OMA:

    Leuk met die zeehonden en ook de foto,s ik hoop dat ik de verslagen toch een beetje begrepen heb.Ik wenst dat de dagen daarna ook gezellig zijn.Als we niet meer kunnen maillen denk ik toch heel veel aan jullie in iedergeval tot morgen we gaan nu ook tellen dus nog 17 dagen Kusjes en knuffels voor jullie allemaal Groetjes kleine OPA en OMA Daaagggggg

  • 28 Juni 2012 - 13:45

    OvergrootOpa:

    Van overgrootopa moet ik jullie de groeten doen vooral zijn achterkleinkinderen want hij mis ze ook maar we geven hem de berichten van de therapie door dus moet ik van hem een dikke kus voor anouk en nick geven groetjes overgrootopa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hallo allemaal, ik ben Anouk en dit is mijn broertje Nick. Ik ben 8 jaar en heb het syndroom van Down. Daarom vertrek ik, samen met Nick en mijn papa en mama, 16 juni naar Curacao waar ik dolfijntherapie ga volgen bij het CDTC. Dit is mogelijk gemaakt door stichting Tess ! Wij willen alle wachtlijst ouders en vrijwilligers bedanken voor hun inzet ! Vanaf 18 juni begint de therapie. Wij hebben er allemaal reuze veel zin in ! Wij vinden het leuk als jullie ons volgen, en helemaal als jullie ook nog een berichtje achter laten ! Groetjes, ook namens Nick en papa en mama, Anouk.

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 29373

Voorgaande reizen:

16 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Anouk terug naar de dolfijnen

Landen bezocht: